Vanhusten hoivapalveluille oma valvova asiamies Raisioon, valtuustoaloite perussuomalaisilta.

Esitin alla olevan Raision perussuomalaisten aloitteen Raision valtuustossa 25.3.

Valtuustoaloite

Suomessa on julkisuudessa keskusteltu vanhustenhoidon huonosta tasosta joissain palveluasumisyksiköissä ja siitä kuinka kuntien yksityisiltä hoivayrityksiltä ostamia palveluja ei ole kunnolla kyetty valvomaan.

Varsinais-Suomessakin on paljastunut laiminlyöntejä hoitajien määrässä joissain tehostetun palveluasumisen yrityksissä. Lisääkin epäkohtia todennäköisesti paljastuisi, jos Aluehallintovirastolla olisi enemmän resursseja käytössä.

Perussuomalaiset ovat sitä mieltä, että kun yhteiskunnan rahaa käytetään suuria summia palvelujen ostoon, niin tarvitaan järjestelmällistä ja tehokasta seurantaa ja valvontaa kaupungin puolelta. Valvontaa tarvitaan, jotta vanhuksillemme tarjotaan sellaista palvelua, jota olemme sopimuksissa sopineet.

Esitämme, että Raisiossa selvitetään tarve kunnan omalle vanhusten palveluita valvovalle viranhaltijalle, joka valvoisi raisiolaisten asiakkaiden ja kaupungin etua ostopalveluiden osalta.

Raisiossa 25.3.2019

Raision perussuomalaiset