RAISIOLAISIA ON VIETY ÄÄNIN 20–23 VIIMEISET NELJÄ VUOTTA

Totta se on, vaikka vihervasemmisto luulee hämänneensä raisiolaista kadunhenkilöä esimerkiksi kaupunginjohtajan valinnassa 7.9.2020. Läpinäkyvä pyrkimys, jossa demarinpunaista kääröä ujutettiin, kuin käärmettä vihreään piippuun muka tämän käärön vaikuttamatta pyrkimykseen. Kaupunkilaisille tiedoksi äänestystulos oli 20 – 23. Enemmistön muodostivat SDP, vas. ja vihreät. Meniköhän suhmuroinnissa puolueen etu kaupunkilaisten edun edelle?

Marraskuussa 2020 valtuustossa päätettiin meidän kaikkien raisiolaisten tuloveroprosentista, joka vihervasemmiston mielestä vaati ainakin 0,5 %:n korotuksen. Veron korotus on aina ikävä, negatiivinen asia kaupunkilaisen kannalta. Kaupunkilaisten mielipiteistä huolimatta vihervasemmisto äänesti veronkorotuksen puolesta ja arvatkaapa mikä oli äänestystulos? No 20–23 tietenkin. Nuo 23 ääntä tulivat SDP:n, vasemmistoliiton ja vihreiden valtuutetuilta. Mm Perussuomalaiset ja Kokoomus olivat veronkorotusta vastaan. Oliko raisiolaisella kadunhenkilöllä enää tässä vaiheessa mitään roolia? No oli, maksajan!

Viimeisin 20 – 23 äänestystulos koettiin nyt Huhtikuussa 2021, kun enimmäkseen sama punavihreäblokki torppasi Raision kouluverkkouudistuksen.

Tällä koalitiolla ei ole tapana selitellä päätöksiään ja miksi olisi, koska ei noilla päätöksillä voi ainakaan leuhkia. Veron korotuksen selittäminen Tasalaa tallaavalle positiivisena asiana voi olla haastavaa ja jälkihoitohan kuuluisi juuri vihervasemmistolle.

Raisiolaisena äänestäjänä olisin hieman huolestunut tästä suhmuroinnista ja valmis vaihtamaan tämän kaltaisen wanhoillisen kökkötraktorilla ajelun ja antamaan tilaa uusille tuulille, jota Raisiossa tarjoilee puhtaasti raisiolaisten asialla oleva puolue PS kuntavaalitavoitteineen.

Heikki Suominen, kuntavaaliehdokas (PS) Raisio